اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی

شنبه 19 اسفند 1396
13:54
بهزاد مقتدر

اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی

اهمیت لبخند بر هیچ کس پوشیده نیست، چرا که لبخند نخستین خصیصه‌ای است که توجه دیگران را به خود جلب می‌کند و تأثیری ماندگار بر دوستان و بیگانگان به جا می‌گذارد. نقش لبخند بر اعتماد به نفس و احترام به خود انکارناپذیر نیست. بنابراین بهبود لبخند یکی از سودمندترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توان انجام داد.

گروه متخصص مرکز دندانپزشکي سيمادنت طرح لبخندي را طراحي مي‌کند که چهره شما و به تبع آن زندگي‌تان را متحول خواهد ساخت. ما با بهره‌گيري از فن‌آوري‌هاي دندانپزشکي به روز و مرغوبترين مواد در محيطي دوستانه و آرام روياي شما را در خصوص داشتن لبخندي زيبا تحقق خواهيم بخشيد و زمينه‌اي را فراهم خواهيم ساخت تا از فرايند درمان لذت ببريد.

خدمات مرکز تخصصی سيمادنت براي بهبود طرح لبخند

ونير (لامينت يا روکش) دندان

نقص‌هاي زيبايي جزيي مانند شکستگي لبه دندان، ترک، فاصله بين دندان‌ها و ناهنجاري‌هاي فکي ـ دنداني (مال اکلوژن) جزيي را مي‌توان با روکش پرسلن (چيني/ سراميکي) يا زنير زيرکونيومي اصلاح کرد تا لبخندي زيبا، يک‌دست، صاف و طبيعي خلق شود. استفاده از روکش در اکثر موارد آسيبي به ساختار دندان وارد نمي‌کند. در کل کمتر از نيم ميلي‌متر از جلوي دندان تراشيده مي‌شود تا فضاي کافي براي قرار گرفتن روکش ايجاد شود و اطمينان حاصل شود که پرسلن به اندازه کافي براي محافظت از ناحيه درمان شده محکم است. روکش سراميکي کاملاً شبيه دندان طبيعي است و بايد روزانه با مسواک و نخ دندان تميز شود. متخصصان کلينيک سيمادنت توصيه‌هاي لازم را براي مراقبت بهتر به بيمار ارائه مي‌دهند تا لبخند رويايي جديد سال‌ها زيبا و درخشان باقي بماند.

بريج و تاج دندان

از تاج دندان براي درمان دنداني استفاده مي‌شود که چاره‌اي جز کشيدن آن باقي نمانده است و بيمار را دچار درد و ناراحتي ساخته و سلامت دهان و دندان‌هاي وي را به خطر افکنده است.

سفيد کردن دندان‌ها

تغيير رنگ دادن و لکه روي دندان تأثير ناخوشايندي بر زيبايي لبخند دارد. به کمک روش‌هاي تخصصي مي‌توان دندان‌ها را در مطب يا در خانه تا 8 درجه يا بيشتر سفيد کرد. البته پيشنهاد مي‌کنيم که همواره براي اين کار به متخصص مراجعه کنيد. رنگ دندان پس از عمل سفيد کردن دندان‌ها حدود 2 سال يا بيشتر ثابت مي‌ماند. طبيعي است که نتايج حاصل از انجام عمل در مطب پزشک بسيار يهتر از نتايج درمان خانگي باشد.

تغيير شکل و بالا بردن لثه

اگر هنگام لبخند زدن لثه‌هايتان مشخص مي‌شود و در نتيجه دندان‌ها کوتاه‌تر از حد طبيعي به نظر مي‌رسد، چند راهکار فوق‌العاده براي بهبود و زيباتر کردن لبخندتان وجود دارد. يکي از عمل‌هاي رايج و محبوب جراحي بالا بردن لثه با ليزر است. جراح در جراحي بالا بردن يا تغيير شکل لثه بافت اضافي لثه را با بهره‌گيري از ليزر به سرعت، به شيوه‌اي ايمن و با حداقل ناراحتي برمي‌دارد تا لبخندي طبيعي بر صورت بيمار نقش ببندد.

دندانپزشکي عمومي

ظاهر دندان‌ها بسيار مهم است، اما سلامت و بهداشت دهان و دندان مهم‌تر است. ارتباط بين سلامت دهان و سلامت کل بدن موضوعي اثبات شده است. عفونت و التهاب بافت لثه را مرتبط با ابتلا به بيماري ديابت و ناراحتي قلبي مي‌دانند.

چه کساني مي‌توانند از فرایند طراحی لبخند استفاده کنند؟

چنانچه هر یک از موارد زیر باعث ناراحتی و خجالت‌ شما شده است، می‌توانید از فرایند طراحی لبخند بهره بگیرید:

  • تغییر رنگ دندان
  • پوسیدگی و یا لب پر شدن دندان
  • دندان کج
  • فاصله بین دندان‌ها
  • نداشتن دندان

اهداف طرح لبخند

بر اساس نظريه پيتر داوسون (Peter Dawson) هدف از درمان جامع زيبايي، ايجاد سيستم جونده متعادلي است که در آن دندان­ها، بافت­هاي نرم، عضلات، ساختار استخواني و مفاصل در هارموني و هماهنگي کامل با هم قرار گرفته و عمل کنند. نکته بسيار مهم که بايد در زمان برنامه ­ريزي براي طرح درمان زيبايي، بدان توجه داشت اين است که، طرح لبخند جزئي از رويکرد جامع براي درمان بيمار در نظر گرفته ­شود. به بيان ديگر طرح لبخند پروسه‌اي مجزا از درمان همه­ جانبه و کامل بيمار تلقي نمي‌­شود بلکه بايد در هماهنگي کامل با نيازهاي درماني بيمار باشد. براي آن‌که نتيجه درمان، موفقيت‌آميز باشد و سلامت و فانکشن (عملکرد) سيستم جونده را موجب شود لازم است درک درستي از روابط متقابل ميان تمام ساختارهاي حمايت ­کننده دهان شامل عضلات، استخوان­ها، مفاصل، بافت­هاي لثه­اي و اکلوژن، وجود داشته باشد.

مزایای طراحی لبخند

بهبود لبخند و زیباتر شدن آن اثر چشمگیری بر اعتماد به نفس و کیفیت زندگی دارد. کلینیک سیما دنت با بهره‌گیری از همکاری متخصصین ارتودنسی و دندانپزشکان باتجربه و با برخورداری از لابراتوار داخلی مجهز، به افراد کمک می‌کند تا در زمانی کوتاه به لبخند رویایی خود دست یابند. اگر می‌خواهید چهره‌ای جوان‌تر داشته باشید، لبخندی درخشان و زیبا زمان را برایتان به عقب بازخواهد گرداند. با مسواک زدن روزانه، استفاده مرتب از نخ دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک می‌توانید لبخند جدید به‌دست آمده را سال‌ها حفظ کنید.

مواردي که در طراحي لبخند توسط متخصصان مرکز تخصصی دندانپزشکي سيمادنت در نظر گرفته مي‌شوند.

در بهبود طرح لبخند ويژگي کل و تک تک اجزاء صورت، تن پوست، رنگ مو، رنگ، پهنا، بلندا، شکل و نماي دندان، بافت لثه و لب‌ها در نظر گرفته مي‌شود تا در نهايت لبخندي رويايي خلق شود. بهبود طرح لبخند بنا به دلايل متعدد و متناسب با خواسته‌ها و شرايط منحصر به فرد هر بيمار انجام مي‌شود. ويژگي‌هاي مورد علاقه يا نامطلوب دندان‌ها يا لبخندتان کدام‌اند؟ در ادامه به توصيف آن دسته از خصوصيات لبخند مي‌پردازيم که دندانپزشک زيبايي با شما در مورد آنها صحبت خواهد کرد و امکان بهبود آنها وجود دارد:

رنگ دندان

پرکردگي‌هاي نقره‌اي يا آمالگام دندان را مي‌توان با مواد ترميم کننده کامپوزيت همرنگ دندان عوض کرد، به علاوه جرمگيري و سفيد کردن دندان نيز لکه‌هاي روي دندان را از بين مي‌برد و پس از اين عمل دندان‌هاي کدر و بدرنگ به زيبايي در چهره خواهند درخشيد.

smil2

منظم کردن و تنظيم فاصله بين دندان‌ها

دندان‌هاي کج، روي هم قرار گرفته يا فاصله‌دار را مي‌توان در صورت لزوم به کمک ارتودنسي و بريس‌هاي نامرئي صاف و منظم کرد و نقص‌ها را با روکش پوشاند.

نداشتن دندان

کم بودن يک يا چند دندان لبخند را نازيبا جلوه مي‌دهد، بر نحوه بسته شدن دهان و جويدن غذا (بايت) تأثير مي‌گذارد و خطر پوسيدگي دندان را افزايش مي‌دهد. بنابراين جايگزيني دندان‌هاي از دست رفته يکي از بخش‌هاي ضروري برنامه‌هاي درماني بهبود سلامت دهان و زيبايي لبخند به شمار مي‌آيد. جاي خالي دندان‌ها را مي‌توان با دندان‌ مصنوعي، بريج يا ايمپلنت دندان پر کرد.

sim4

هماهنگي و تعادل

هم اندازه نبودن، لب پريدگي و ترک خوردن دندان‌ها را مي‌توان به کمک درمان‌هاي زيبايي اصلاح کرد و لثه‌هاي نمايان هنگام لبخند زدن را با بالا بردن آنها پوشاند تا لبخند بيش از پيش جذاب شود.

گونه‌ها و لب‌هاي برجسته‌تر و لبخند

بدشکل بودن يا اثرهاي گذر زمان بر چهره را مي‌توان طي فرايند بهبود طرح لبخند با عمل‌هاي خاصي مانند ارتودنسي و يا جراحي صورت و استخوان اصلاح کرد و صورت را دوباره جوان کرد.

هر فرد تعريف متفاوتي از لبخند ايده‌آل دارد. ما در کلينيک سيما دنت با توجه به ظاهر کلي چهره‌تان به دقت ترجيح‌هاي شما را تشخيص مي‌دهيم و سعي مي‌کنيم انتظارات‌تان را برآورده کنيم تا در نهايت لبخندي جذاب و کاملاً متناسب بر صورت‌تان نقش ببندد. ما پيش از شروع درمان و دستکاري دندان‌ها از روش‌هاي تصويربرداري رايانه‌اي تعاملي براي طراحي و شبيه سازي لبخند رويايي انتخابي‌تان بهره مي‌گيريم.

ما زیبایی لبخندتان را تضمین می‌کنیم

  • ما زیبایی و سلامت دندان‌های شما را ارتقا می‌دهیم تا عملکردی مناسب داشته باشند.
  • روی هر دندان تاجی موقت قرار می‌گیرد تا حتی یک روز نیز به جذابیت لبخندتان خدشه وارد نشود.
  • در آزمایشگاه تخصصی دندانپزشکی، هر دندان مصنوعی (تاج) با دقت به صورت سفارشی ساخته می‌شود.
  • قوس دندانی نیز به گونه‌ای تغییر داده می‌شود که دندان‌ها ردیف و مرتب شوند.
  • دندانپزشک پس از چند هفته تمام تاج‌های دائمی را در جای خود قرار می‌دهد.
  • نتیجه نهایی، ردیفی مرتب و طبیعی از دندان‌هایی زیبا است که چون مروارید در دهان می‌درخشند.

طراحی خلاقانه و اختصاصی لبخند در کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت

دندانپزشکان ما با بهره‌گیری از روش‌های جدید و بنیادی طراحی لبخند، نقش بستن لبخندی زیبا و جذاب را بر چهره‌تان ممکن می‌سازند. ما با استفاده از سرامیک زیبایی تقویت شده با لوسیت، ظرف تنها دو جلسه لبخندتان را به نحو چشمگیری بهبود می‌دهیم.

این عمل پیشرفته به شیوه‌ای کاملاً اختصاصی و متناسب با ویژگی‌های چهره شما انجام می‌شود تا لبخندی شگفت‌انگیز بر لبان‌تان نقش ببندد. در این عمل زیبایی تغییرات جزیی در دندان‌ها به گونه‌ای ایجاد می‌شود که در مجموع چهره‌تان را زیباتر از پیش می‌سازد.

پس از به اتمام رسیدن فرایند اختصاصی طراحی لبخند و دیدن بازتاب لبخند زیبای خود در آینه، با اعتمادبه‌نفس‌ بیشتری در اجتماع حضور پیدا خواهید کرد.

انتخاب روش مناسب

متخصصان کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت با بهره‌گیری از به‌روزترین فن‌آوری‌های تشخیصی و رادیولوژی دندان، شرایط دندان‌های بیمار را بررسی می‌کنند و روش‌های درمانی ممکن برای ترمیم ظاهر و عملکرد دندان‌ها را پیشنهاد می‌دهند تا در نهایت ردیفی از مرواریدهای درخشان و مرتب، لبخندتان را جذاب‌تر کند. میزان گستردگی درمان صرفاً به نظر خود بیمار بستگی دارد و اگر بیمار تمایل به استفاده از درمان طراحی لبخند کلینیک سیمادنت داشته باشد، متخصصان ما برنامه درمانی را متناسب با اهداف شخصی ایشان طرح‌ریزی می‌کنند.

نخستین مرحله بهبود طرح لبخند

معاینه دقیق و کامل به منظور بررسی سلامت دهان و دندان نخستین مرحله بهبود طرح لبخند است. تمام مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان پیش از آغاز هر گونه عمل زیبایی برطرف می‌شود؛ چرا که بهداشت دهان و دندان زیربنا و شرط اصلی یک لبخند زیبا محسوب می‌شود. به بیان دیگر سلامتی لبخند مقدم بر زیبایی آن است.

گام بعدی برای بهبود طرح لبخند چیست؟

پس از فراهم بودن اساس سلامت لبخند شما، ما به سراغ مرحله هنری و زیبایی لبخند می‌رویم. در این مرحله، ما با شما در خصوص اهداف و انتظاراتتان شما از لبخند جدید گفتگو خواهیم کرد. همچنین می‌توانیدمسائلی از قبیل اینکه می‌خواهید لبخندتان چگونه به نظر برسد و چه تغییری در لبخندتان را دوست دارید، مطرح کنید. ما با کمک شما، لبخند جدیدتان را طراحی خواهیم کرد.

هر چیزی در مورد لبخند فعلی شما ممکن است برایتان آزار دهنده باشد، می‌تواند با یک تماس تلفنی ساده به کلینیک ما، برطرف شود.

دندان‌های لکه‌ لکه‌ و جرم گرفته را می توان با سفید کردن دندان‌ها جلا بخشید. در نتیجه لبخند جدیدتان می‌تواند به ظاهر جوان‌تر، احساس اعتماد به نفس بیشتر و افزایش عزت نفس شما کمک کند!

مهم نیست که شما در لبخند خود چه مشکلاتی دارید، در کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت راهی برای شگفت انگیز کزدن لبخند شما وجود دارد. پریدگی، شکستگی، سائیدگی و فرسودگی دندان‌های شما با روکش‌های پورسلین (چینی) قابل ترمیم و جبران است.

پرکننده‌های فلزی نامطلوب می‌تواند با پرکننده‌هایی که به رنگ دندان‌ها هستند جایگزین شود. دندانی که از بین رفته می‌تواند با کاشت دندان جبران شود. فاصله‌های بین دندان‌ها می‌تواند با اتصالات زیبا و بهداشتی بسته شود.

بهبود طرح لبخند چقدر زمان مي‌برد؟

طول مدت درمان به روش‌هاي مورد استفاده در برنامه درماني بستگي دارد. اين عمل گاهي تنها در يک جلسه انجام مي‌شود و گاهي چندين هفته طول مي‌کشد.

انجام بیش از یک عمل

به طور معمول، اصلاح طرح لبخند نیازمند چند پروسه درمانی است. ممکن است بسته به وضعیت سلامت دهان و دندان شما، دو یا چند پروسه که می‌تواند ترکیبی از عملیات ترمیمی و عملیات زیبایی باشد، به شما توصیه گردد.

برخی از روش‌های ترکیبی که ما انجام داده‌ایم عبارتند از: سفید کردن دندان‌ها، روکش دندان‌ها با استفاده از پورسلین (چینی) و یا ترکیبی از ایمپلنت دندان و روکش‌های پورسلینی. پس از مشاوره اولیه با متخصصین کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت، آن‌ها به شما توضیح خواهند داد که چه روش‌های درمانی لازم است تا شما به یک لبخند فریبنده و دلکش برسید.

آیا درخشندگی حاصل از سفید کردن دندان مادام العمر است؟

ماندگاری نتایج عمل سفید کردن دندان ارتباط مستقیم با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان دارد و همچنین به میزان مصرف مواد تغییر رنگ دهنده دندان مانند قهوه، چای، نیکوتین و شراب قرمز و مراجعه منظم به دندانپزشک جهت کنترل وضعیت دندان‌ها بستگی دارد. اما در نهایت، فقط به خاطر افزایش سن ممکن است تغییر رنگ دندان‌ها‌ تا حدودی دوباره برگردد. بنابراین بهترین چیز برای حفظ زیبایی طرح لبخند خود این است که از دندان‌های خود بسیار خوب مراقبت کنید.

آیا سفید کردن دندان به مینای آن آسیب می‌زند؟

سفید کردن دندان ضرری برای مینای دندان ندارد، این عمل معمولاً با استفاده از پراکسیدها انجام می‌شود. به علاوه چنانچه مواد معدنی در اثر سفید کردن دندان از بین برود، این پی‌آمد نامطلوب به سرعت توسط آب دهان جبران می‌شود. بنابراین روش‌های سفید کردن دندان کاملاً ایمن هستند و انجام آن طی فرایند بهبود طرح لبخند، کوچکترین صدمه‌ای به دندان‌ها نمی‌زند.

آیا سفید کردن دندان، در دراز مدت باعث شکنندگی دندان‌ها می‌شود؟

خیر، سفید کردن دندان‌ به مدت حدوداً 80 سال است که انجام می‌شود و تاکنون هیچ نتایج منفی گزارش نشده است.

مراقبت و حفظ نتايج

بهبود طرح لبخند سرمايه‌گذاري‌اي است که هم جنبه مادي و هم جنبه عاطفي دارد. لبخند زيباي جديد با رعايت بهداشت دهان و دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک ساليان سال ماندگار خواهد بود. روش‌هاي مناسب مسواک زدن و کشيدن نخ دندان را فرابگيريد و به دقت پياده کنيد؛ به علاوه بهتر است مصرف مواد قندي را کاهش دهيد.

هزينه بهبود طرح لبخند

طول مدت درمان و هزينه بهبود طرح لبخند به وضعيت سلامت دهان و گستردگي برنامه درماني هر بيمار بستگي دارد.


[ بازدید : 54 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]