واژینوپلاستی (عمل تنگ کردن واژن) چیست؟

شنبه 1 ارديبهشت 1397
17:10
بهزاد مقتدر

واژینوپلاستی (عمل تنگ کردن واژن) چیست؟

واژینوپلاستی ( عمل تنگ کردن واژن ) چیست؟ : جراحی واژینوپلاستی امروزه از شایع ترین و پرطرفدار ترین جراحی های زیبایی بین خانم ها است. این عمل که با نام پرینورافی یا تنگ کردن واژن می شناسیم در واقع عملی است که برای ترمیم گشادی واژن بر روی بانوانی انجام می‌شود که دهانه‌های واژن آن ها گشاد و شل شده است و این مشکل گشادی واژن منجر به بروز مشکلاتی نظیر ضعف ساختارهای نگهدارنده لگن یا افتادگی رحم منجر شده است. پس جراحی پرینورافی عمل ترمیم عضله‌ها و بافت‌های دهانه واژن است و دهانه واژن با انجام این عمل نسبت به اول کوچک تر می شود.

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی علائم شل شدگی واژن را به طور کانل از میان می برد. از مهمترین دلایا و علل اصلی شل شدن و گشاد شدن دهانه واژن عبارتند از: بالا رفتن سن، انجام زایمان های طبیعی زیاد و کاهش وزن زیاد به دنیا آوردن نوزادهای با جثه بزرگ و انواع اختلال‌های هورمونی …

در این وضعیت و شل شدگی واژن، عضلاتی که در دیواره واژن قرار دارند و قدرت و انعطاف خود را از دست می دهند و نتیجه حاصل این می شود که در این صورت قطر داخلی واژن افزایش پیدا می کند.

چه کسانی سراغ عمل واژینوپلاستی می روند؟

بهترین و مناسب ترین کاندید برای انجام واژینوپلاستی خانم هایی هستند که در ناحیه واژن خود دچار مشکلاتی مثل جراحت و کشیدگی در زایمان های طبیعی شده باشند. اغلب خانم ها پس از زایمان یا در میانسالی، بافت اطراف واژن شان ممکن است شل شود و در این صورت عضلات لگن آن ها ضعیف می شوند و و سپس دیواره واژن شل تر شود. درست است که این تغییرات طبیعی است و در بیشتر خانم ها دیده می شود اما این تغییرات می توانند اثر منفی بر زندگی جنسی خانم ها ایجاد کنند و تاثیر منفی در زندگی فرد و زوجین داشته باشد
واژینوپلاستی سعی در بازگرداندن جوانی واژن دارد که می تواند احساس جنسی و اعتماد به نفس زنان را افزایش دهد.

برخی از دلایل بروز بیماری افتادگی و شل شدن رحم بدین صورت اند:

  • سن بالا
  • چاقی
  • سرفه مزمن
  • یبوست های مکرر
  • تومورهای لگنی
  • احساس فشار در لگن
  • احساس پری در زیر دل
  • احساس کشش در ران ها
  • احساس کشش در ناحیه ی تحتانی کمر
  • تکرر ادرار
  • یبوست

اما از آن جایی که امروزه، بیشتر جراحی های واژینوپلاستی به منظور زیبایی انجام می شوند. هر فرد سالمی می تواند واژینوپلاستی را انجام دهد، بنابراین حتی خانم هایی که هرگز تجربه آسیب واژن را نداشته اند و هیچ مشکلی در این ناحیه ندارند هم می توانند این جراحی را انجام دهند چون مایل به تغییر ظاهر واژن خود و زیباتر شدن هستند.

عمل تنگ کردن واژن چگونه انجام می شود؟

جراحی زیبایی زیادی برای واژن وجود دارد که جراحی واژینوپلاستی هم یکی از ان هاست، این جراحی زیبایی واژن نسبت به سایر جراحی های زیبایی واژن بسیار زمان بر است و زمان انجام جراحی کامل واژینوپلاستی اغلب یک تا دو ساعت طول می کشد. این جراحی معمولا شامل نزدیک کردن عضلات واژن بهم دیگر و یا جدا کردن و برداشتن هرگونه پوست شل و اضافی از روی واژن است همان طور که گفتیم واژینوپلاستی می تواند در صورت نیاز ترکیبی از دو روش فوق هم باشد، یعنی هم عضلات واژن را به هم نزدیک کنند و هم بخشهای شل و اضافی را بردارند. در این جراحی بعد از یک هفته از انجام عمل معمولا فرد بهبودی پیدا می کند اما با توجه به نظر پزشک متخصص بهتر است که تا یک ماه هیچ مقاربتی انجام نشود.

بنا به نوع جراحی این عمل بلافاصله بعد از زایمان هم انجام داد می شود و با زدن چند بخیه توسط پزشک واژن تنگ خواهد شد. در غیر این صورت باید جراحی پرینورافی جهت تنگ کردن واژن انجام گیرد. جراحی پرینورافی را می شود هم زمان با جراحی لابیاپلاستی با هم انجام داد حاذق بودن پزشک و دقت او در این جراحی مهم است. بعد از عمل نیز، با رعایت نکاتی که پزشک متخصص بیان می کند شما می توانید به سرعت به بهبودی کامل برسید. بعد از انجام این جراحی بیمار نتیجه ای که می گیرد این است که با انجام این عمل، فرد واژنی تنگ و بازسازی شده است که این امر، منجر به لذت بیشتری برای هردو طرف در رابطه ی جنسی اش می شود.

جراح در این جراحی ( لابیاپلاستی )، تلاش می کند که ناحیه زخم دور از چشم و غیر قابل دیدن باشد. سوالی که که اغلب می پرسند که با چه روشی بیمار جراحی می شود؟ در این جراحی بیماران در طی واژینوپلاستی معمولا تحت بیهوشی یا بی حسی موضعی قرار می گیرند؛ و انجام برش به ۲ صورت است، برش ها یا توسط چاقوی جراحی یا توسط لیزر انجام می شوند. تفاوت استفاده از لیزر و چاقوی جراحی تنها در این است که معمولا برش های ایجاد شده توسط لیزر سریع تر بهبود می یابند؛ اما توجه کنید که ظاهر و احساس نتیجه نهایی در بین دو روش کاملا یکسان است؛ و بسته به نیازهای خاص هر بیمار، شیوه مورد نظر توسط جراح انتخاب می شود.

هزینه عمل تنگ کردن واژن چقدر است؟

با مطالعه کامل این مقاله دانستید که گشادی واژن بانوان چگونه ایجاد می شود و راه درمان این عارضه چیست همان طور که گفتیم واژن خانم ها بر اثر عوامل مختلفی مثل زایمان های طبیعی زیاد و بالارفتن سن دچار تغییراتی می شود، ودر دنیای امروزه برای درمان این مشکلات راه های مختلفی در نظر گرفته شده است، یکی ازعمده عواملی که در اثربالارفتن سن و زایمان های متعدد طبیعی رخ می دهد همین مشکل گشادی واژن است.

درجواب خانم هایی که راجب هزینه جراحی واژن سوال کرده بودند باید بگوییم که هزینه درمان گشادی واژن، بستگی به نوع روش انتخابی و ترکیب احتمالی آن با جراحی های دیگر دارد. اگر واژینوپلاستی همراه با جراحی دیگری مانند لابیاپلاستی انجام شود، پزشکان این جراحی ترکیبی را با قیمت کمتری به نسبت دو جراحی جداگانه انجام می دهند. معمولا هزینه واژینوپلاستی بین ۳٫۵ تا ۴٫۵ میلیون تومان است.

البته باز هم تعیین هزینه دقیق عمل ، پس از معاینه و بررسی شرایط بیمار توسط پزشک جراح تعیین می شود. هزینه عمل تنگ کردن واژن بسته به این که جراح زیبایی زنان از چه روشی استفاده می کند متفاوت است خب مشخص است که با روش لیزر هزینه بیشتر می شود، این هزینه عمل تنگ کردن واژن به میزان گشادی واژن هم بستگی دارد، به همین خاطر نمی توان هزینه دقیقی را برای جراحی تنگ کردن واژن در نظر گرفت.

و از آنجایی که جراحی تنگ کردن واژن از دسته ی جراحی های زیبایی زنان به حساب می آید، بیمه هیچ هزینه ای را بابت انجام این جراحی پرداخت نمی کند و تحت پوشش بیمه نیست.

عمل تنگ کردن واژن

عمل تنگ کردن واژن

آیا روش دیگری غیر از واژینوپلاستی برای رفع مشکل گشادی واژن وجود دارد؟

بسیاری از خانم ها جراحی را برای رفع مشکل گشادی واژن تنها روش مهار این علت می دانند؛ اما درمان این عارضه فقط عمل جراحی نیست، یکی از روشهای تقویت عضلات پایینی لگن خاصره و ماهیچه هایی که به هنگام زایمان کشیده شده اند، انجام تمرینات کیگل (ورزش های عضلات کف لگن) است از آن جایی که این تمرینات ماهیچه ها را انعطاف پذیر و قوی می کندو موجب سفت شدن عضلات واژن می شود، می توانند برای تقویت عضلات لگن به کار روند.

اکثر خانم ها از کرم های واژن استفاده می کنند، برخی کرم های واژن موجود هست که باعث برجسته شدن و تنگ تر شدن و قدرتمند تر شدن عضلات واژن می شوند. نا گفته نماند که این کرم ها می توانند در طی زمان برای بهبود احساس جنسی به کار روند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که خانم ها از نتیجه حاصل شده کار راضی باشند.

اصلی ترین عیب این روش ها در این مورد است که نتایج آنها ممکن همیشگی نباشد و به سرعت نتایج واژینوپلاستی نباشند و به همین خاطر است که بیشتر خانم ها پس از چند دوره استفاده از این روشها، در نهایت به سراغ انجام عمل جراحی واژینوپلاستی می روند. در نظر داشته باشید که انجام جراحی واژینوپلاستی به هیچ وجه به خانم های باردار و خانم هایی که قصد باردار شدند دارند اصلا توصیه نمی شود. چون بعد از این جراحی زایمان خیلی سخت صورت می گیرد و در اثر فشار وارده در زایمان بر واژن تغییرات انجام شده در طی جراحی واژینوپلاستی دوباره به حالت قبل برمی گردد.

انجام ورزش های کیگل آن هم بطور مرتب در طول مدت دوران بارداری، نقش بسزایی در زایمان سریع و آسان داشته است. پس قبل از هر جراحی این فعالیت را انجام دهید.


[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کلینیک زیبایی پوست و مو , کلینیک لیزر مو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]